Fizjoterapia uroginekologiczna Mielec

Fizjoterapia uroginekologiczna - jak mogę Ci pomóc?

Fizjoterapia w ciąży

Podczas ciąży przygotuję Cię do porodu, zmniejszę także dolegliwości, które mogą Ci dokuczać, tj. ból kręgosłupa, rozejście spojenia łonowego, ból w obrębie miednicy, objawy rwy kulszowej, obrzęki.

Fizjoterapia po porodzie

Po porodzie sprawdzę jak pracuje Twoje ciało. Skupię się na postawie Twojego ciała, funkcjonowaniu dna miednicy oraz ewentualnych bliznach po nacięciu krocza lub cesarskim cięciu. Dobiorę specjalną terapię, techniki manualne oraz pokażę jak samodzielnie pracować w domu.

Blizna po cesarskim cięciu lub nacięciu krocza

Zajmę się terapią powstałych podczas porodu blizn, które nieopracowane, oprócz wyglądu, mogą rzutować na różne dolegliwości w całym ciele. Blizna po nacięciu (epizjotomii) lub pęknięciu krocza może prowadzić np. do bólu w trakcie współżycia, a blizna po cesarskim cięciu do nadmiernych zrostów w obrębie brzucha, bólu kręgosłupa, bólu podbrzusza, bolesnego współżycia oraz wielu innych.

Rozejście mięśnia prostego brzucha

Sprawdzę czy po porodzie nie pozostało nadmierne rozejście mięśni prostych brzucha oraz czy kresa biała jest wydolna. Oprócz indywidualnie dobranej terapii manualnej, nauczę Cię jak prawidłowo i w sposób bezpieczny wzmocnić ciało.

Dolegliwości bólowe w obrębie miednicy

Zespoły bólowe miednicy mniejszej mocno obniżają jakość życia pacjenta. Na wizycie, poprzez dokładną diagnostykę, odnajdziemy przyczynę dolegliwości bólowych i następnie dobiorę odpowiedni plan terapii.

Bolesne współżycie

Bolesne stosunki to problem dużej grupy kobiet, jednak żaden rodzaj bólu w tym przypadku, nie jest dopuszczalny. Dzięki dokładnemu wywiadowi oraz badaniu określimy przyczyny pojawiania się bólu podczas współżycia oraz dobierzemy odpowiednią terapię.

Bolesne miesiączki

Bolesne miesiączki to częsty problem, nie raz wykluczający pacjentki z wielu aktywności, co ma przełożenie także na zdrowie psychiczne. Przeświadczenie, że „taka uroda” odeszło już w zapomnienie, a z bolesnymi miesiączkami da się rozprawić za pomocą fizjoterapii.

Endometrioza

Fizjoterapia uroginekologiczna to istotny element terapii endometriozy. Przy pomocy technik manualnych jesteśmy w stanie obniżyć nadmierne napięcia tkanek, złagodzić dolegliwości bólowe, zwiększyć mobilność w stawach w obrębie miednicy i kręgosłupa.

Profilaktyka zaburzeń dna miednicy

Zbadanie dna miednicy, nawet bez występowania żadnych dolegliwości, to prawdziwa oznaka dbania o własne zdrowie. Dzięki wizycie profilaktycznej można zapobiec pojawieniu się jakichkolwiek problemów. Na wizycie poinstruuję Cię co do czynności dnia codziennego, nawyków toaletowych oraz ewentualnie opracuję indywidualny plan ćwiczeń.

Nietrzymanie moczu

Problem, który dotyka ogromnej liczby kobiet w różnych okresach życia i który, jeśli nie jest zaopiekowany, po czasie może się nasilać.

Obniżenie narządów rodnych

Fizjoterapia jest pierwszym elementem w walce z obniżeniami narządów rodnych. W zależności od stopnia obniżenia dobieramy odpowiednie techniki manualne oraz ćwiczenia do domu, a w przypadku konieczności operacji obniżenia, przygotowujemy do niej tkanki a następnie już po zabiegu zadbamy o utrzymanie aktualnego stanu. W 50% przypadków przy braku fizjoterapii po operacji, w ciągu roku lub dwóch konieczne jest powtórzenie zabiegu.

W pracy priorytetem jest dla mnie komfort pacjentów, otwarta rozmowa, kompletny, dokładny wywiad oraz indywidualne i pełne skoncentrowanie na problemie pacjenta.